2014. május 13., kedd

Rolla grófkisasszony szerepében Győrben Mahó Andrea

Mahó Andrea a szakközépiskola elvégzése után egy szinkronszínészképzőbe jelentkezett, majd énekelni tanult Bojtor Katalinnál, és beiratkozott Gór Nagy Mária színitanodájába.  2001-ben a Győri Nemzeti Színházban játszhatta el először a Nyomorultak musical egyik főszerepét, Cosette-t.



A középiskola után szinkronszínész képző iskolába jelentkezett. Emlékszik arra, hogy mi szeretett volna lenni gyerekkorában? Mindig erre a pályára készült?
Nem, nem készültem erre a pályára. Külkereskedelmi gimnáziumban érettségiztem. Szinkronnal foglalkoztam először és Gerhardt Pál szinkronrendező figyelt fel rám, ő mondta hogy tehetséget lát bennem. Ekkor kezdtem el éneket és színészetet is tanulni. 

Az Artisjus-díj a kortárs magyar zeneművészeti és irodalmi alkotótevékenységet ismeri el, az év kiemelkedő szerzőit négy irodalmi és hét zenei kategóriában díjazza. Emerton –díjat is kapott. Mit jelentek számára ezek a díjak?
Büszke vagyok rájuk, nagyon szép szakmai elismerések.

Az életében melyik kap több hangsúlyt: színészet, énekesnőnek lenni és koncertekre járni vagy szinkronszínész?
Összetett feladat, mindet nagyon szeretem. Nem tudnék lemondani egyikről sem.

Rengeteg szép szerepben láthatja a közönség a budapesti Madách Színházban. A Győri Nemzeti Színházban jelenleg a Mágnás Miskában Rolla szerepét alakítja. Melyik szerepére a legbüszkébb?
A szívem közepe az Operaház Fantomja Christineje. Ezt a szerepet szeretem a legjobban.

Hogyan hat most önre Rolla szerepe? 
Nagyon szeretem játszani, mert ő egy igazi nő minden tekintetben.

Volt olyan szerepe, ami megváltoztatta a nézőpontjait?                                                
Egy színész a szerepeket élete azon szakaszában kapja mindig, amikor valamit tanulnia kell attól a figurától, amit akkor alakít. Mary Poppins karaktere például a pozitív világszemléletet és a szeretet fontosságát tanította nekem.

Szívesen jön Győrbe játszani? Hogy tetszik Győr városa?
Én Győrbe már haza járok, itt kezdtem a pályámat. Átmegy jövő évadra is a Mágnás Miska, azzal leszek jelen most a színházban. Nagyon szeretem Győrt, mert itt mindig megnyugszom, visszalassulok. Szeretem az épületeket, az éttermeket, a kávézókat, a templomokat, a Rába és a Duna partot. Szóval mindent benne!

Néha jut idő hobbira is? Mivel foglalkozik szívesen?
Igen. Szeretek olvasni szeretek, moziba járni és tornázni.

Úgy gondolom, hogy Győrben mindig szívesen fogadja a közönség! A következő „Mesés évadban” melyik darabokban láthatjuk majd városunkban?
Átmegy a jövő évadra is a Mágnás Miska, azzal leszek jelen most a színházban.

Mahó Andreát a Győri Nemzeti Színház Mágnás Miska előadásán kívül  a Madách Színházban láthatják Webber: Az Operaház Fantomja, Kocsák - Miklós: Anna Karenina és Disney - Cameron Mackintosh: Mary Poppins című előadásokban.