2014. szeptember 6., szombat

Szeged után Budapesten Harry Bright



A nagysikerű szegedi premier után teljesen új színpadi beállítással mutatja be a világhírű musicalt a Madách Színház. Rengeteg elfoglaltsága mellet, az egyik főszereplővel, Molnár Lászlóval beszélgettem.

Milyen út vezetett a Mamma Mia meghallgatásáig?

Hosszú! Nagyon hosszú!
Nézd, mindenféle szerénytelenség nélkül állíthatom hogy a magyar musical élet egyik meghatározó alakja vagyok rengeteg szereppel és rendezéssel a hátam mögött de a világ legnézettebb musicaljére nem lehet bekerülni a múlttal. Tehát amikor kiírták a meghallgatást a Mamma Mia szereplőire, elmentem rá és énekeltem, táncoltam. Miután már tudtam azt is, hogy nem szeretnék a Győri Nemzeti Színházban dolgozni, amíg a mostani vezetés van, így egy kicsit az életemért és megélhetésemért is küzdöttem már. Sikerült, megkaptam a szerepet és  még az a szerencse is ért, hogy benne vagyok abban a szereposztásban, ami Magyarországon először énekelheti a fantasztikus ABBA dalokat az ősbemutatón a szegedi Dómtéren, ahol két éve a Jekyll & Hyde-ot rendezhettem és játszhattam! Röviden ennyi!

Milyen érzéssel töltött el, amikor megkaptad Harry Bright szerepét?

Te örülnél neki, ha ma felhínának a New York Times-tól hogy holnaptól szerződtetnek újságírónak? Na, én ugyan ezt éreztem, amikor egy szombat délelőtt a tusolás közben csörgött a telefonom és egy bársonyos bariton beleszólt a vonal másik oldalán: Szirtes Tamás vagyok! Természetesen a zuhany azonnal kiesett a kezemből és szégyen, nem szégyen, 48 évesen nem tudtam megszólalni! Hát ilyen érzés töltött el! Ez az élet furcsa fintora, hogy az nap játszottam az utolsó előadásomat Győrben! Erre Tihanyi Ákos - aki a Mamma Mia fantasztikus koreográfusa-, azt mondta: "Laci! Az élet olyan, hogy amikor becsukódik egy ajtó egy másik mindig kinyílik !" Ez nagyon igaz és nekem ezt az ajtót Szirtes Tamás nyitotta ki, amiért  nagyon hálás vagyok neki!

Amikor ilyen nagy darabra készültök, van bennetek egyfajta megfelelni akarás valami iránt vagy valakinek?

Mindig van! Az hazudik, aki azt mondja hogy benne egy ilyen helyzetben nincs! Érett, profi színész vagyok és így persze nem ugyan az, mint egy pályakezdőben, de azért van. Minden próbán és előadáson a maximumot próbálom kihozni magamból, persze azért ez nem mindig sikerül, hiszen nem vagyunk gépek! Nagyon boldog vagyok, hogy végre olyan kollégákkal dolgozhatok együtt mint Stohl, Sasvári, Sáfár, Kováts, Détár, Ladinek, Hajdú, Koós és Szerednyei, akiknek szintén meg kell felelni, hogy befogadjanak maguk közé!

Van kedvenc dalod a Mamma Mia musicalből?

Minden dalt szeretek! Mert az ABBA jó!!!

Ősztől a Madách Színházban láthatjuk a szenzációs musicalt, amelyre a hatalmas siker miatt  novemberig elfogytak a jegyek.

Fotó: Szegedi Szabadtéri Játékok