Dr. Happ Éva egyetemi
docens, a győri Széchenyi István Egyetem Turizmus Tanszékének vezetője és nemzetközi
dékánhelyettese válaszolt kérdéseimre az önkéntes karanténról és a távoktatás
kihívásairól.
Miben változott az életed, amikor egyetemi tanszékvezetőként
önkéntes karanténba vonultál?
Amikor elkezdődött ez az időszak, sok más munkavállalóhoz
hasonlóan nekünk oktatóknak is nagyon gyorsan kellett reagálnunk, mondhatjuk
hogy egyik napról a másikra kellett átállnunk a digitális oktatásra. Ezt
egyrészt megkönnyítette, hogy már eddig is rendelkeztünk digitális
tananyagokkal, hiszen korábban is tervben volt és aktívan készültünk rá, hogy
minél több online elérhető anyagot
tudjunk a hallgatók rendelkezésére bocsátani. Ettől függetlenül ez azonban egy
váratlan helyzet volt, amit hirtelen kellett megoldanunk. A napjaim jelenleg is
azzal telnek, hogy próbálom a hallgatókkal az aktív kapcsolatot fenntartani,
minél több digitális tananyagot elérhetővé tenni számukra, és persze
megkönnyíteni a dolgukat, hogy egyetemi jelenlét nélkül is tudjanak tanulni és
megfelelően felkészülni a vizsgáikra.
Hogyan lehet fenntartani a hallgatók érdeklődését, átsegíteni
őket ezen az időszakon?
Ez az egyik legnehezebb feladatunk, hiszen az egyetemi oktatás
egyik kulcspontja a személyes kapcsolat a hallgatókkal. Úgy a legegyszerűbb
motiválni, segíteni őket, ha ott ülnek az órán, hiszen fel tudják tenni a
kérdéseiket, könnyebb átadni a tudásanyagot is. Ebben a helyzetben ez a személyes
kapcsolat sajnos nincsen meg és talán ez az ami most a legjobban hiányzik a
munkámból. Ugyanakkor, továbbra is megmaradt egy folyamatos párbeszéd a
hallgatóimmal, ha kiadom nekik a feladatokat, akkor visszaküldik én pedig
ugyanúgy átnézem nekik. Vannak szakdolgozatot író, végzős hallgatóim is, velük
Skype-on tartom a kapcsolatot és próbálom őket motiválni és segíteni abban,
hogy ez az utolsó időszak is ugyanolyan sikeres legyen, mint az eddigi
féléveik.
Hogyan tartod a kapcsolatot a munkatársakkal?
Tanszékvezetőként hogyan tudod őket motiválni,
segíteni hogy könnyebb legyen számukra az átállás a digitális oktatásra,
vizsgáztatásra?
Vezetőként úgy gondolom, hogy a
jelenlegi helyzetben még fontosabbá vált a bizalom. A munkatársaimmal megvan az
a szintű bizalmi kapcsolat, hogy látom bennük, hogy ugyanolyan fontosnak
tartják az oktatás folytatását, mint én. Hetente tartunk online tanszéki
értekezletet a kapcsolat fenntartása érdekében, ezek azonban nem feltétlenül
csak az éppen aktuális munkáinkról, feladatainkról szólnak. Fontos az is, hogy
a közvetlen munkatársakkal a karantén időszakában is rendszeresen lássuk
egymást, meggyőződjünk arról, hogy mindenki jól van, beszélgessünk egy kicsit.
Főleg, hogy a veszélyhelyzet egyik legnehezebb időszaka előtt állunk, a
záróvizsga megszervezése előtt. Ez nagy kihívás lesz számunkra, hiszen ezt már
nem tudjuk online, személyes megjelenés nélkül megszervezni. Így viszont
mondhatom azt, hogy legközelebb a hallgatókkal és a kollégákkal a záróvizsgán
fogunk találkozni.
Szerkesztette: Csobay Dániel
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése