2020. április 26., vasárnap

Online megy a felkészülés a vizsgákra


Dr. Happ Éva egyetemi docens, a győri Széchenyi István Egyetem Turizmus Tanszékének vezetője és nemzetközi dékánhelyettese válaszolt kérdéseimre az önkéntes karanténról és a távoktatás kihívásairól.


 
Miben változott az életed, amikor egyetemi tanszékvezetőként önkéntes karanténba vonultál?
Amikor elkezdődött ez az időszak, sok más munkavállalóhoz hasonlóan nekünk oktatóknak is nagyon gyorsan kellett reagálnunk, mondhatjuk hogy egyik napról a másikra kellett átállnunk a digitális oktatásra. Ezt egyrészt megkönnyítette, hogy már eddig is rendelkeztünk digitális tananyagokkal, hiszen korábban is tervben volt és aktívan készültünk rá, hogy minél több  online elérhető anyagot tudjunk a hallgatók rendelkezésére bocsátani. Ettől függetlenül ez azonban egy váratlan helyzet volt, amit hirtelen kellett megoldanunk. A napjaim jelenleg is azzal telnek, hogy próbálom a hallgatókkal az aktív kapcsolatot fenntartani, minél több digitális tananyagot elérhetővé tenni számukra, és persze megkönnyíteni a dolgukat, hogy egyetemi jelenlét nélkül is tudjanak tanulni és megfelelően felkészülni a vizsgáikra.

Hogyan lehet fenntartani a hallgatók érdeklődését, átsegíteni őket ezen az időszakon?
Ez az egyik legnehezebb feladatunk, hiszen az egyetemi oktatás egyik kulcspontja a személyes kapcsolat a hallgatókkal. Úgy a legegyszerűbb motiválni, segíteni őket, ha ott ülnek az órán, hiszen fel tudják tenni a kérdéseiket, könnyebb átadni a tudásanyagot is. Ebben a helyzetben ez a személyes kapcsolat sajnos nincsen meg és talán ez az ami most a legjobban hiányzik a munkámból. Ugyanakkor, továbbra is megmaradt egy folyamatos párbeszéd a hallgatóimmal, ha kiadom nekik a feladatokat, akkor visszaküldik én pedig ugyanúgy átnézem nekik. Vannak szakdolgozatot író, végzős hallgatóim is, velük Skype-on tartom a kapcsolatot és próbálom őket motiválni és segíteni abban, hogy ez az utolsó időszak is ugyanolyan sikeres legyen, mint az eddigi féléveik.

Hogyan tartod a kapcsolatot a munkatársakkal? Tanszékvezetőként hogyan tudod őket motiválni,  segíteni hogy könnyebb legyen számukra az átállás a digitális oktatásra, vizsgáztatásra?
Vezetőként úgy gondolom, hogy a jelenlegi helyzetben még fontosabbá vált a bizalom. A munkatársaimmal megvan az a szintű bizalmi kapcsolat, hogy látom bennük, hogy ugyanolyan fontosnak tartják az oktatás folytatását, mint én. Hetente tartunk online tanszéki értekezletet a kapcsolat fenntartása érdekében, ezek azonban nem feltétlenül csak az éppen aktuális munkáinkról, feladatainkról szólnak. Fontos az is, hogy a közvetlen munkatársakkal a karantén időszakában is rendszeresen lássuk egymást, meggyőződjünk arról, hogy mindenki jól van, beszélgessünk egy kicsit. Főleg, hogy a veszélyhelyzet egyik legnehezebb időszaka előtt állunk, a záróvizsga megszervezése előtt. Ez nagy kihívás lesz számunkra, hiszen ezt már nem tudjuk online, személyes megjelenés nélkül megszervezni. Így viszont mondhatom azt, hogy legközelebb a hallgatókkal és a kollégákkal a záróvizsgán fogunk találkozni.

Kitartást, sikeres felkészítést, a hallgatóknak pedig eredményes munkát, felkészülést kívánok erre az időszakra és sikeres vizsgákat!


Szerkesztette: Csobay Dániel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése